måndag 5 mars 2007

Schema för husfrid

Alla familjeterapeuter må jubla. M kom på ett slags poängsystem som redovisas längst till höger. Notera att jag har en poäng mer än honom. Hans tyngsta argument för denna orättvisa är att jag har 3 barn och han bara har 1. Vi kör på från och med i morgon då jag börjar ett heltidsknäck på tidningen Vi. Även Alice är med på ett hörn med hela 2 poäng i veckan. Jag återkommer när vi har testat detta system. Förresten, är det inte det här som är avdragsgillt?

5 kommentarer:

  1. Vilken jäkla soppa. Det får inte inträffa något oplanerat alls. Inte ens en nysning. Det där är ju heltidsjobb bara det. Isapisa

    SvaraRadera
  2. soppan stavas småbarn syrran

    SvaraRadera
  3. WOW. Jag är imponerad. Själv för jag statistik i min egen almanacka som nu är fylld med anteckningar som Måndag: Jag både lämnade och hämtade. A lagade middag och badade barn Jag skötte godnattstunden.
    Tisdag: Jag lämnade, A hämtade. A lagade middag.

    Så har jag gjort ett eget poängsystem i huvudet som A av någon anledning inte förstår, än mindre begriper han hur jag alltid får fler poäng.

    SvaraRadera
  4. Frågan är ju vad som ger poäng i olika familjer...vi har inte gått in i de andra aktiviteterna ännu...men förresten: om jag hämtar dina barn smarta sara och du hämtar mina
    får vi inte dra av tjänsten då?

    SvaraRadera
  5. jo så måste det vara. Med 50 procent

    SvaraRadera