fredag 11 november 2005

karriär&vanmakt&sara&bob

Har inte bloggat på länge, varit i Lund och jobbat i tre dagar. Läste Veckans affärer på flyget. Det stod om boken KARRIÄR av Gunilla Ahren Här slår hon hål på myterna om att livet skulle vara rättvist, att man måste ha tur, att man ska vara sig själv och att det lönar sig att vara god. Jag har beställt den och återkommer senare i ämnet.
Det är ju den klassiska kristna myten som Markis de Sade slog hål på redan i boken Justine., dvs att Dygden går det aldrig bra för...




Jag är lite låg trots att det går rätt bra just nu. Om depression är den känsla av vanmakt som infinner sig när det inte finns några yttre skäl till varför man inte gör bra ifrån sig..då är jag deprimerad. Ska skriva i hop ett treatment som ska vara klart 1 december. Ska berätta MIN story och kommer inte på den....det blir helt...tomt...har satt upp en stor vit rullgardin på väggen i rummet där jag sitter..för att skissa på....kommer inte på ett skit. Förresten har jag flyttat in i frilanslokal på Söder OCH HÖR INTE VAD NÅGON SÄGER. Jag måste ju känna folk för att höra dem...Det tar på krafterna att vara trevlig o intresserad kan jag säga...



Föreslog Martin i går kväll att vi skulle försöka resa iväg alla i vinter...men han ville inte prata om pengar i sängen sa han..jag ser bara en mörk vinter framför mig...att man dricker ett rött vin och somnar på soffan dödstrött kl. 21.00

Måste hända något i huvudet snart annars tänker jag....
Min man satt förresten med tårar i ögonen framför datorn häromdagen.
När han läste om Sara och Bob här:
Det är bara ett av skälen till att han är mig så kär
i kväll: kött, sallad...kanske ren...
Nu google earth efter tips från Torgny...

1 kommentar:

  1. Ja, din Martin är verkligen en pärla. Jag läste om Sara och Bob och började nästan också att gråta. Bob Dylan skrev bra texter, men musiken är undgänglig och särskilt eftersom han låter för djävligt.

    SvaraRadera