tisdag 18 juli 2006

Nära döden med Marianne

Jag sitter i baksätet på en vit Renault
och försöker göra ett redigt och rekorderligt intryck på
Marianne som kör mig till Halland

Vi talar bland annat om statusen på olika utbildningar
Om att hennes bror är chef
Om att tjärblomster heter rallarros i Hälsingland

Jag anstränger mig för att låta trevlig och lyckad
Marianne pratar runt
Ingenting hon säger till mig är viktigt för henne

Varför vill jag att hon ska tycka att jag är framgångsrik
och duktig?
Hur tråkigt är det inte att INTE tala med varandra?
All energi rinner ur mig

Bättre då att sitta helt tyst och invänta döden

Tresekundersregeln, kan du den Marianne?
Om du har tre sekunder till bilen framför så hinner du kanske bromsa

Marianne!
Hur kunde du bli så gammal utan att lära dig något?

2 kommentarer:

  1. Utgår ifrån att det var den ordentliga Marianne du åkte med och inte galna Marianne?

    SvaraRadera
  2. nej..INGEN Marianne
    jag kallar henne marianne för att alla ANDRA hette det

    SvaraRadera