onsdag 12 september 2007

Slutet gott...?

Till helpdeskse@netsize.com
Kopia: kundtjanst@tele2.com
Datum: 2007-sep-03 20:10
Ämne: försvunna pengar?


Hej!

Min dotter Alice är 13 år och har en mobil med comviq kontant- i går köpte hon ett nytt kontantkort för 75 kronor- under dagen smsade hon till mig & en kompis som har comviq och smsade 3,4 gånger till sin farmor som har ett annat abonnemang. Hon kollade sitt saldo på eftermiddagen och märkte att drygt 40 kronor var borta. Hon ringde Comviq kundtjänst för att fråga vad som hänt och de hänvisade till ert nummer. Hon har haft mobilen med sig hela tiden och hon har inte ringt eller beställt spel ifrån er. Kan ni förklara vad som hänt?
Hennes nummer är 0762-XXXXXX




från
HelpdeskSE
dölj detaljer
10 sep (2 dagar sedan)

till
Jenny Morelli

datum
2007-sep-10 10:23


ämne
RE: försvunna pengar?


Hej Sebastian,Tack för ditt mail.Avgiften du nämner i ditt mail är pga. en premuneration hos Jamba.Jamba är ett företag som erbjuder olika mobila applikationer i form av exempelvis ringsignaler, bakgrundsbilder och liknande. När man beställer exempelvis en ringsignal ingås per automatik en prenumeration, är det upp till kunden att avsluta denna.Innehållet i tjänsten är 4 real/video/poly/mono/funsound-signaler för 40kr/mån fram tills tjänsten avslutas.För att avsluta tjänsten kan du antingen kontakta Jamba eller höra av dig till oss.Med vänliga hälsningar,Helpdesk Nordic regionNETSIZE Sverige ABÖlandsgatan 45 B116 63 StockholmSwedenTel: +46 (0)8 517 58 444Fax: +46 (0)8 753 19 25Email : helpdeskSE@netsize.comWeb :http://www.netsize.com/ <http://www.netsize.com/> <http://www.netsize.com/?id=6&sid=5>

Jenny Morelli
till info, HelpdeskSE, kundtjanst
visa detaljer
10 sep (2 dagar sedan)
hej!Som vårdnadshavare för alice xxxxx vill jag härmed säga upp denna prenumeration som hon inte varit medveten om att hon haft. Numret är: 0762-xxxxx

Jenny Morelli
till Alice
visa detaljer
10 sep (2 dagar sedan)
- Dölj citerad text -
---------- Forwarded message ----------From: customer service <service@mobile-help.com>Date: 2007-sep-10 11:11 Subject: RE: Re: försvunna pengar?To: jenny@morelli.seHej!Tack för ditt mejl.Härmed bekräftas att abonnemanget avslutats med omedelbar verkan. Ifall du betalar dina mobilkostnader med räkning, kan det hända att densenaste debiteringen syns på nästa mobilräkning, eftersom räkningen från deflesta operatörer gäller föregående månad.Med vänliga hälsningar Jamba! Kundtjänst2149

4 kommentarer:

  1. Bra gjort! Tyvärr e det så att man måste visa dem att man vet sina rättigheter. Tänk så många som kanske inte hänger med?!
    Abbe

    SvaraRadera
  2. hon sa sen att hon inte kommer ihåg när hon ev hade beställt EN rignsignal...kanske ett år sen...40 spänn i månaden i ett år...

    SvaraRadera
  3. Svinpälsar är vad de är! Jag är ju helt omodern som inte har någon mobil och nu blev jag ännu lite gladare för det ...

    SvaraRadera
  4. Usch, låter på gränsen till olagligt faktiskt. Usch och fy!
    /G.

    SvaraRadera