fredag 30 december 2005

Om emigrationen

Jag vill att alla polacker flyttar härifrån
Jag vill inte ha polacker här
Jag vill inte se polacker springa runt här
Jag vill att de ska bort

Jag vill att alla iranier flyttar härifrån
Jag vill inte ha iranier här
Jag vill inte se iranier simma runt här
Jag vill att de ska bort

Jag vill att alla bosnier flyttar härifrån
Jag vill inte ha bosnier här
Jag vill inte se bosnier åka skateboard här
Jag vill att de ska bort
Jag vill ha det lugnt och skönt

Jag vill att alla engelsmän flyttar härifrån
Jag vill att alla amerikanare flyttar härifrån
Jag vill att alla norrmän flyttar härifrån
Och att alla tyskar,
danskar,
italienare
fransmän,
egyptier och algerier
Och att alla svenskar flyttar

Ja, jag vill att alla flyttar härifrån
Jag vill ha det lugnt och skönt
Jag vill ha det här landet för mig själv
Jag vill vandra ostörd
Jag vill vandra ensam

Jag vill höra kvarglömda kaffekokare surpla
genom köksfönster

1 kommentar:

  1. Baby! Jag håller med. Låt dem alla försvinna och lämna oss ensamma med ett fortsatt rikt utbud av kultur, shopping, glutting och god mat. Vad gäller lönsamheten för de näringsidkare som ska tillhandahålla allt detta till dig, mig och några av våra nära vänner, så tycker jag att de kan ställa upp. För den goda sakens skull...

    SvaraRadera