måndag 16 januari 2006

forsgrenska badet och sushi på medis

Hängde med Alice på simning i Forsgrenska och satt på en stol och läste "Drömfakulteten"
av Sara Stridsberg. Den bådar gott.
Man vill ju helst leva i en värld där sådana som Valerie Solana INTE ligger och dör själva i sjaskiga hotellrum på västkusten 1988. (tänk då stod jag brud i City Hall, New York)
Hennes död är en tragedi för den som tror på... frihet..att man kan gå utanför... att man kan skapa sig själv..."skriva sig ut ur...." Synd att Solana fick så dåligt rykte när hon den där märkliga kvinnan från ROKS satt och fritt citerade ur SCUM manifestet i teve förra året.
Fast min bild av Solana är föralltid intimt förknippad med den bedårande skådisen Lili Taylor som spelade henne i "I shot Andy Warhol".

Ge mig ett sammanhang där jag kan verka med kraften av mitt fulla jag.

Sedan åt vi sushi på det lilla lilla stället vid medborgarsplatsens tunnelbana ovanför trappan till Malmen. Tyvärr jobbade inte "amelie från montmartre" bruden ikväll. Hon roar mig men uppträder som en liten bortskämd prinsessa och har hela stället i sin hand. Första gången vi var där tvingade hon min man att komma in i köket för att laga stereon.
Kunder? Ja, det är sådana som kommer för att titta på mig!

Jag åt södermalm rolls eller vad de heter med tonfisk och majonäs- mycket bra! och så tog jag små halstrade tonfiskbitar för 35 kronor. superbt! Alice knorrade först men tog sedan en lax sushi. Hon fick springa ned till pressbyrån och köpa en cola.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Bortskämd prinsessa? Snarare ett utslitet tjänstehjon. Hoppas vi ses på Hattori på Tegnérgatan 43
    http://www.hattorisushi.com/ där jag jobbar f.o.m. den 15 september.

    /Nadia "Montmartre"

    SvaraRadera
  2. Ja, det förstås! det så klart du är, ledsen att jag lät så hård-jag är världens snällaste egentligen. Och: jag såg mig själv i dig. Jag kommer snart till tegnergatan för att "pay my dues" och äta sushi
    allt gott! jm

    SvaraRadera