tisdag 12 december 2006

Vår son är inte Christopher Walken

På jakt efter en bra bild på geniet Sandra Bernhard hittade jag den här sidan. Innan Olle föddes snackade jag o M om vem han skulle bli lik. Jag + M= Christopher Walken kom vi fram till. Ms hästansikte, mina blåa runda ögon och ljust hår. Men Olle ser inte ut som CW. Han liknar mer Orson Welles. I vilket fall som helst så bildgooglade jag på Sandra Bernhard för att jag i går kväll för tionde gången såg min absoluta favoritfilm- "King of Comedy" där Sandra och Robert de Niro och Jerry Lewis är helt sjukt bra. Och vilket manus. Rubert Pupkin har många gemensamma nämnare med Ricky Gervais gestalt i "The Office". Och vilken ovanlig kvinnoroll Bernhard gör. Så otroligt roliga gräl hon och de Niro har. Jag kunde inte sova för jag var så uppspelt- mitt hjärn-reportage är äntligen rott i hamn. Och bilder kan jag fortfarande bara publicera här med mobiltelefonen. Därav alla bildlänkar.

4 kommentarer:

  1. Åh, grattis! Du berättade bara att du fått det andra uppdraget för VI, inte att du dessutom fått positivt besked om hjärntexten! Hurra!

    SvaraRadera
  2. men berätta, hjärntext???
    /ondskan som är less på att inte kunna kommentera på betabloggar

    SvaraRadera
  3. Du, Olle kanske kommer att se ut som Christopher Walken när han blir äldre...

    SvaraRadera
  4. hej hej! lisa ja, se om den den är toppem! och ondskan:hjärntexten kommer i "Vi"- den hette "signalsubstanser för dummies" i arbetsnamn och spacebabe: ja det kommer han säkert fast med bruna ögon

    SvaraRadera