fredag 15 september 2006

jag åkte till agadir

har väldig lust att höra den gamla slagdängan:

"jag åkte till agadir
ej för att träffa en furir
sol och sommar det var
i marocko
kavaljer i den marockanska armén
vi solade varje dag
.....underbara dagar...

sedan drack vi kaffe där...."

Finns den på nätet? Inte med Tommy Körberg utan med tanten? Hon som hickar...

Och om jag hade orkat sitta en minut till framför denna burk så hade ni fått höra MIG sjunga fragment från nämnda sång på mp3 men jag kan inte vara hemma en minut till för då blir jag galen. Jag hoppar istället in i bilen och kör...söderöver....förmodligen uppsöker jag någon lumpbod kanske blir det Myrorna i skärholmen. Det är mitt allra bästa. Som jag har slitit sedan klockan åtta. Med tiggarbrev och journalistik bland annat.


PS Okej; jag har hittat den: Mona heter hon som sjunger Mycket hörvärd DS

9 kommentarer:

  1. VAR har du hittat det här? Det var det absolut roligaste jag hört den här veckan, månaden!!! Jag älskar internet.

    SvaraRadera
  2. Stilmässigt påminner det mycket om de sånger jag spelade in med rullbandspelare när jag var liten - helt improviserade, handlade mycket om prinsessor och äventyr.

    SvaraRadera
  3. hej early bird ondskan!

    En av mina systrar (hon som kallar sig isa-pisa) kom hem med ett kassettband för en herrans massa år sedan, "ring inte oss" hette det och det skulle härstammat från en studio. En producent som fått in demos från folk hade samlat de värsta/roligaste på det här bandet.
    vet inte om det är sant, men det var mycket skoj. jag har letat efter det i lådor men utan resultat

    Tommy Körberg har för övrigt också spelat in den här "furir i agadir" låten...

    SvaraRadera
  4. sjung om studentens lyckliga dar! hahahahahahaha..... så länge vi leeeeeeeever........ tack som tusan! :D

    SvaraRadera
  5. Det fanns en om travbana också Jenny. Nåt om ptrooo ptroo ptroo, hej hopp, nu alla iväg på en gång. ptroo ptroo ptroo, galopp galopp
    Hittar du bandet? Isapisa

    SvaraRadera
  6. Jag har ett band med både Mona och ptroo på. En riktig raritet!

    SvaraRadera
  7. hej! om du gillar Mona L Olsson och dylikt så vill jag bara vara fräck och göra lite reklam för mitt radioprogram. http://odis.blogg.se/sunk

    // Odis

    SvaraRadera
  8. Hej odis!
    det ska jag kolla upp! tack för tipset
    /jenny

    SvaraRadera