lördag 7 oktober 2006

Kulturministern/Gå på promenad

Oj oj vad den nya kulturministern Cecilia Stegö Chilò behöver jobba på att vinna förtroende och bygga sina mediekontakter. Bildvalen och rubrikerna och nästan alla texter på kultursidorna i DN dryper av misstro och förakt. Maria Rankka på Timbro fick i alla fall säga något snällt om sin förra chef. Men vi struntar som vanligt i kulturen och städar i stället undan As pannkakor, sätter på oss regnkläder, går ut och går. Jag ska försöka gå i min mans och sons takt- de går väldigt långsamt- jag går väldigt fort. Det kan bli osämja om detta. Jag ska försöka hålla mig lugn och gå med myrsteg.

6 kommentarer:

  1. Gå fort är bra. Om kulturministern vet jag inget än.

    Tills dess går jag fort. Jag marscherar nåt helt rysligt. Polare säger jag ser ut som nån som är på väg att lägga på pengar på bilen. Hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Ja, vi får väl se vad som händer med kulturen...Croneman i DN idag var mkt sur han med men beskyllde även Paggan för att inte ha gjort något annat än att gå på mingelfelster...
    Jag vet inte vad jag skulle ta tag i om jag var kulturminister faktiskt...
    Återbörda kulturen till dess rätta utövare ..dvs miljardregn över bloggarna

    SvaraRadera
  3. Jag skulle ta tag i mingelfesterna,
    mingelfester är ju kul. fast jag är rätt dålig på att mingla. det kanske inte är så kul ändå...
    Jag skulle ta tag i cocktailpartyna!

    SvaraRadera
  4. jaaa! miljarder över bloggarna! miljarder mingelfester över bloggarna. (bara jag slipper ha sånt där skägg som paggan hade på slutet)

    SvaraRadera
  5. och rosa/ljusblå-fluff kan bli cocktailminister?

    SvaraRadera