måndag 14 augusti 2006

Jag minns den Smuggler jag aldrig fick

9 kommentarer:

  1. GB Trumma älskade jag. Det finns inget liknande idag. Men jag har glömt bort många. Vadå 89:an? Smuggler kommer jag inte heller ihåg men den ser god ut. Det gick väl ingen nöd på dig, du fick väl glass så det räckte om jag inte minns fel. Isapisa

    SvaraRadera
  2. visst fick jag en och annan glass det är sant...glasseman tex.....

    SvaraRadera
  3. finfin nostalgi-porr!

    man häller upp en kopp lindblomste och snöar på att en av grejerna man gillade med smuggler var att den snabbt blev seg.

    SvaraRadera
  4. Piggelin, Zoom, Top-Hat,GB-trumma, Iglo, toppenglassar. Dessutom var GB:s färger mycket finare på den tiden. Tråkigt när man ändrar formgivning till det sämre. Kändes mer lyxigt när det begav sig. Det var bättre förr. Saknar puckstång.gudrun.

    SvaraRadera
  5. Äntligen någon som vet vad smuggler är!
    Trodde bara det var jag.

    SvaraRadera
  6. joker? den är senare väl, åttiotal?

    SvaraRadera
  7. Heter den Smuggler för att det var en båt som man förutsatte tillhörde en smugglare? Jag minns att jag för mig själv förklarade det så när det begav sig. Som barn kräver man logiska förklaringar, finns de inte tillverkar man dem själv. Eller förresten - BARN. Jag gör precis likadant fortfarande.

    SvaraRadera