tisdag 1 augusti 2006

Kullad av Mathimlen

1) One book that changed your life?“Bevingade Ord” by Pelle Holm
2) One book you have read more than once?“The Idiot” by Dostojevsky
3) One book you would want on a desert island?“Karamazowbrothers” by Dostojevsky
4) One book that made you laugh?“Expedition L” by Erlend Loe
5) One book that made you cry?“Kejaren av Portugallien” by Selma Lagerlöf
6) One book you wish had been written?“Fyodor, me, King” an Odyssean tale that starts in 19th century St Petersburg, makes a stopover in Täby, Sweden in the 1980ths and ends up in Las Vegas 2030 on a Xmas party where Stephen Kings grandson gets drunk.
7) One book you wish had never had been written?Many
8) One book you are currently reading?“De tretton klockorna” (“the 13 clocks”) by James Thurber
9) One book you have been meaning to read?“Blink” by Malcolm Gladwell
10) Now tag five people –
Alltså, jag kullar några killar…Min man, Magnus, Akut Insikt, Killen på Odenplan och Lyxunge

7 kommentarer:

  1. nu har jag krystat fram en lista :/

    SvaraRadera
  2. tack magnus...jag vet inte om jag gillar att vara med i såna här kedjebrevsgrejer...särskilt inte som man tvingar andra att fortsätta---fast lite kul att läsa är det faktiskt

    SvaraRadera
  3. “Bevingade Ord” by Pelle Holm

    Skämtar du? Har aldrig lyckats läsa en sån citat-bok till slut.

    SvaraRadera
  4. Från pärm till pärm, nej, men stillsamt bläddrat i och förundrats över människans uppfinningsrikedom. Fick den när jag var femton.

    SvaraRadera
  5. Nu har din kullning kommit i laga kraft.

    SvaraRadera
  6. Jouko Turkkas bok "Infall" förändrade kanske mitt liv ännu mer kom jag på...

    SvaraRadera