onsdag 29 mars 2006

Bönsallad och stark snygg jobbig film

Stora kokta vita och njurformade bönor med massor av persilja, citron, olivolja, lite buljong, salt och peppar. Korv ska inhandlas (chorizo) och kanske folköl. Svärmor Carin är här. Om en timme ungefär sitter hon och Olle och jag till bords. Alice och Martin är på Stortorget i Gamla stan och frossar i Stadmissionens bakverksbuffé för 75 kronor. Jag såg nästan klart "Lady Vengeance" i går. Jag fattade inte att jag kunde somna mitt i de våldsamma slutscenerna men det kunde jag alltså. Den var väldigt snygg, stark och jobbig. Återkommer. Nu ska jag trängas med stockholmarna på röda linjen söderut.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. storyn är denna: hon grips för ett mord på en femårig pojke hon inte har begått, den riktiga mördaren har kidnappat hennes barn och kommer döda flickan ifall hon inte säger sig vara skyldig.
    När hon kommer ut ur fängelset...är hon lady vengeance...och hämnas alltså gruvlligt o grafiskt på den hemska barnamördaren...

    en hemsk o dråplig scen i fängelset är när en tjock elak tant(som dödat sin man o hans älskarinna och grillat dem och ätit dem- vi ser henne vid grillen o oset) tvingar en ny tjej att uföra sexuella tjänster på henne..och hon sen snubblar på en tvål- först värsta flat-sex-övergreppet alltså sedan: poff; slapstick....

    men jag har fortfarande inte sett klart den....jag är FÖR trött på kvällarna...ska kanske gå till doktorn....

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam att vara trött, jag är dödens trött på kvällarna och kan nästan inte komma upp ur sängen på morron. Säkert normalt så här års, hoppas det går över utan doktor" Isapisa

    SvaraRadera