söndag 19 mars 2006

Cruising

En tjock kvinna kör och en smal kvinna sitter bredvid i en bil. De har radion på. Den spelar musik. De är tysta och lyssnar. Plötsligt pekar Gun, den tjocka, på någon där framme.
Gun
Kolla ta mig fan om det inte är Björn Borg som går där.
Lena
Var var, han som kommer springande mot oss?

DUNS.
De har kört på personen. De kör vidare. Stänger av musiken. Tysta. Neutrala.
Lena
Hur har det gått med hans affärer? Underkläder och väskor var det väl
Gun
Jag tror han stängde butiken mitt i stan för ett tag sedan. Jag vet inte. Däremot har han Börje Salming, ishockeykillen som säljer underkläder, en reklam nu för trosor som är märklig.
Det står något om skitbilligt eller nåt sånt där i annonsen- funkar inte med "trosor" och "skitbilligt".
Lena
Jag vet. Jag har också sett den.

De är tysta en stund.
Lena
Jag undrar om vi får kassler i rommertorpfgryta med kapris och grädde. Hon älskar att laga det. Jag tycker kassler är ofräscht.
Gun
Jag vet. Man får alltid det. Eller strömming med tomat och dill
Lena
Usch. Jag vet. Kan vi inte svänga av vid Mc Donalds där framme och käka något innan.?
Gun
Jo. det gör vi. Vi har gott om tid.

2 kommentarer:

  1. jag kluckar av skratt, hahahahaha!!

    SvaraRadera
  2. Åh tack! tycker själv att detär rätt skoj...ska se om jag hittar fortsättningen nånstans.

    SvaraRadera